BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

Ahad, 7 Mac 2010

Isu Pecat : Antara Dua Darjat

Petang Tadi Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu ,Zulkifli Nordin dipecat dari keahlian PKR . Satu keputsan yang telah dijangkakan oleh semua pihak termasuk Zulkifli sendiri . Beliau dipecat atas alasan mengkritik partinya , PKR . Keputusan telah diumumkan sendiri oleh Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim yang belasan tahun dahulu pernah dipecat dari parti UMNO kerana kesalahan meliwat ( yang disahkn oleh mahkamah beberapa lama selepas pemecatan ).
Soalnya adalah darjat kedua - dua yang pernah dipecat . Satu kerana mempertahankan Islam dan satu kerana mempertahankan dirinya sendiri ( selepas terbitan buku 50 Dalil Kenapa Anwar tidak Boleh Jadi PM ).
Satu membuat reformasi selepas pemecatan . menuduh yang memecat sebagai maha zalim . Hari ini yang dipecat pula sudah pandai memecat . Tidakkah ia juga bertindak zalim? Memecat seorang yang mempertahankan Islam dalam pentadbiran partinya sendiri . Tinggi darjat Zulkifli sebenarnya berbanding Anwar Ibrahim . Kali ini Anwar terpaksa bersilat lagi , bersilat dalam parti yang diciptanya . Dulu hari dia , hari ini hari orang lain pula rupanya .
Mari kita tengok kapal mana yang bocor,yang mana yang karam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan