BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

Isnin, 22 Mac 2010

Pas Perlu Bawa Siva Ke Gudang Utk Dapat Sambutan

Semalam lebih kurang jam 12.15 mlm saya bersantai dihadapan rumah sambil menghirup kopi yang dibuat isteri tersayang. Biasa bagi orang politik macam saya kalau tidur agak lewat . Kebetulan malam tadi saya difahamkan ada ceramah politik oleh Pas di Kpg Gudang . Sambil menghirup udara nyaman Batu Kurau diwaktu malam , saya mengimbas kembali zaman awal saya mula berjinak dengan politik belasan tahun yang lalu.
Masa itu kalau ada dengan Pas nak buat ceramah di sebelah batu 20 atau gudang , yang dapat dibayangkan adalah deretan kereta yang panjang selepas waktu ceramah . pasti deretan kereta tak akan putus - putus dari Jelai ke Batu Kurau . begitulah banyaknya kenderaan kalau Pas berceramah. Saya merenung jam ditangan , 12.20am! Jalan besar menuju ke Taiping di hadapan rumah saya masih lenggang dan hanya dilalui sekali sekala oleh kenderaan . Jadi ka ceramah di Gudang ni ? bisik hati saya . Tepat jam 12.45am, saya masuk ke rumah utk tidur . Sebelum terlena , saya terfikir ..apa silapnya Pas ...
Pagi tadi sebelum ke pejabat , saya sempat berjumpa beberapa orang sahabat . Sempat juga saya bertanya tentang ceramah di gudang malam tadi . " tak lebih 500 orang " saya dimaklumkan seorang sahabat . Dalam hati saya , Pas sudah jauh berubah . Jauh berubah sokongan rakyat dan keseronokan orang ramai untuk mendengar ceramah mereka . Mereka sudah ketandusan isu . Malah adakalanya isu yang dibangkitkan seumpama meludah ke langit . terlalu banyak kepincangan mereka lakukan apabila menjadi gila kuasa sekaligus hilang pertimbangan soal mem[ertahankan Islam dan umat Melayu.
ceramah mereka semakin hilang sambutan . rakyat mahukan hidangan baru . Justeru , saya cadangkan Pas membawa V Sivakumar ke Gudang dalam masa terdekat ini kalau mahu ceramah mereka kembali mendapat sambutan . Rakyat dan orang UMNO sendiri akan hadir untuk mendengar, bagaimana orang gila talak berceramah di pentas gila kuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan