BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

Sabtu, 6 Mac 2010

MP PKR TINGGALKAN PARTI KERANA RASUAH ? ? ATAU MEREKA BERJIWA UMNO ??

Apabila hampir setiap minggu ada sahaja ahli parlimen dari PKR yang meninggalkan parti , pelbagai spekulasi dicetuskan oleh beberapa tokoh pemimpin parti terrsebut bagi mempertahankan parti mereka . Selain dari tuduhan bahawa BN terlibat dalam apa yang disebut sebagai 'konspirasi ' BN untuk memecahbelahkan pakatan rakyat ,ada dikalangan tokoh PKR yang menuduh bahawa kebanyakkan dari mereka yang meninggalkan PKR terlibat dengan kes SPRM.
Nampaknya PKR seperti meludah ke langit . Sblm PRU 12 , isu rasuah dan songlap duit menjadi isu utama PKR menghentam BN . Pelbagai tuduhan dilemparkan sehingga kepada Presiden UMNO sendiri . Rakyat yang terpengaruh dengan dakyah PKR ini , sebahagian besarnya telah menolak BN dalam PRU 12 . Ekoran itu , puluhan calon parlimen PKR berjaya memenangi kerusi parlimen yang mereka tandingi .
Harapannya mereka akan menjadi kerajaan dan MP yang terbaik untuk rakyat . Namun sejak akhir - akhir ini , satu persatu dari mereka meninggalkan parti serpihan UMNO tersebut. Adalah tidak dapat dinafikan bahawa kebanyakkan daripada MP PKR adalah bekas ahli dan pemimpin UMNO . Justeru mereka lebih peka dengan permainan politik kotor yang ada dalam pakatan rakyat . Mereka adalah pejuang Melayu yang pada satu ketika tersilap perhitungan mengenai perjuangan Anwar Ibrahim. Mereka merasakan bahawa Anwar adalah pejuang sebenar yang dapat menyelamatkan Melayu .
Namun kini , bukan sahaja MP PKR Melayu yang meninggalkan parti itu , tetapi turut juga dari kaum lain . Jadi soal perjuangan pakatan rakyat bukan sahaja menindas bangsa Melayu , tetapi juga seluruh bangsa Malaysia .
Menuduh MP mereka ada terlibat dengan salah laku rasuah , seolah mengiakan bahawa PKR/PR sememangnya tidak telus. Sebelum ini , angin rasuah dan salah guna kuasa kuat bertiup di Selangor , kini ia merebak kuat pula ke Pulau Pinang .
Nampaknya rakyat / pengundi PR dulu telah salah membuat perhitungan pada PRU12. Mereka telah memilih manusia yang tamak dan berkepentingan sndiri untuk menjadi kerajaan . Malah tidak telus dan seolah mempersenda sistem kehakiman negara yang turut menjadi perjuangan mereka sebelum ini . Jadi kembalilah kepada BN yang telah banyak berjasa . kepada PKR/PR biarkan mereka. Saya fikir ,rakyat tidak salah. Pakatan Rakyat yang salah!
Biarlah Luncai terjun dengan labu-labunya...biarkan..,biarkan....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan