BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

BARISAN PEMUDA UMNO LARUT

Ahad, 26 September 2010

Perjumpaan KP DUN Selama Bersama YB Dato Mohamad Daud






PELBAGAI KEMUDAHAN DAN KEPERLUAN PEMUDA DI CAWANGAN TURUT DILULUSKAN

25 Sept .

1. Terima kasih kepada YB Dato Daud kerana berkesempatan menjemput semua KP di Dun Selama untuk berjumpa dan berbincang dengan beliau mengenai politik dan pembangunan pemuda di Selama.

2. YB Dato Daud juga bertemu dengan wanita dan puteri secara berasingan .

3. Pelbagai maklumat dan nasihat diberikan oleh YB Dato Daud kepada pemuda secara keseluruhannya. Disamping taklimat oleh Cikgu Supri mengenai pendaftaran pemilih dan "War Room '.
4. Saya amat berterima kasih dengan cara dan layanan YB Dato kepada segala permasalahan dan permohonan yang kami ajukan kepada beliau. Beliau memberikan komitmen dan keprihatinan yang sangat mengembirakan kami .
5. YB DD telah meluluskan bajet untuk membuka akaun pemuda cawangan sebanyak RM100 bagi setiap cawangan di DUN Selama bagi membantu dan meneruskan usaha yang dilakukan oleh Pemuda Bahagian sebelum ini . Saya mat berharap agar Adun2 lain dan MP akan turut memberikan komitmen yang sama sekiranya mahu melihat satu kebangkitan semula Pemuda di Bahagian Larut.

6. Saya tidak bermaksud bahawa dengan wang sebanyak RM100 itu mampu memberikan motivasi yang besar kepada pemuda cawangan,tetapi pembukaan akaun pemuda cawangan akan memantapkan pengurusan dan penyaluran kewangan kpd mereka dengan lebih teratur.

7. Tahniah kepada Pemuda UMNO Tanjung Lengkong , Sg Kuning , Teluk Mas kerana YB DD telah meluluskan gelanggang takraw termasuk lampu kepada cawangan mereka dan diminta untuk dibangunkan dengan kadar seberapa segera .

8. Tahniah juga kepada Pemuda UMNO Bukit Bertam Selama YB DD telah meluluskan tiang gol baru untuk padang bolasepak mereka , yang sebelum ini dipohon melalui MP sejak lebih setahun yang lalu.

9. Tahniah kepada Pemuda UMNO Gua Petai kerana YB DD telah meluluskan satu set jersi kepada mereka .

10. Saya kagum dengan semua KPC yang hadir diatas rasa tanggungjawab mereka kepada cawangan yang mereka pimpin. Saya harap mereka akan sentiasa peka dengan setiap maslaah yang dihadapi oleh Pemuda di cawangan mereka .

11. Semua KP perlu sama - sama untuk membantu Pemuda Bahagian untuk menyelesaikan masalah dan harapan Pemuda di cawangan. Seperti kata YB DD semalam , KP Bahagian hanya dapat membantu 40% daripada masalah mereka sementara selebihnya mereka perlu menggerakkannya sendiri.

12. Kepada KP2 yang tidak hadir saya harap saudara - saudara akan lebih memberikan tumpuan dimasa akan datang demi untuk kepentingan pemuda yang saudara dipertanggungjawabkan sebagai pemimpin .

13. Saya sempat mengemukakan beberapa permohonan dan harapan beberapa KP yang tidak hadir kepada YB DD. Namun , saya amat berharap agar mereka dapat sendiri berjumpa terus dengan YB DD dengan seberapa segera kerana itulah yang diminta oleh YB DD semalam .

14. Cadangan YB DD untuk menubuhkan Kelab Bermotor di setiap Pemuda UMNO cawangan yang akan dibekalkan dengan T Shirt dan topi , amat menarik bagi kami . Pemuda Bahagian akan turut membantu bagi merialisasikan idea YB DD itu .

15. Saya amat berharap agar semua KP sentiasa memberikan perhatian kepada cawangan dan pemuda yang mereka pimpin . kegagalan mereka berfungsi dengan sepatutnya akan menyebabkan kita akan dilihat semakin lemah . Saya dan Pemuda Bahagian akan sentiasa membantu saudara sekalian.

16. Terima kasih kepada YB DD diatas keprihatinan beliau kepada Pemuda UMNO dalam perjumpaan semalam , kami amat menghargai jasa dan keprihatinan beliau kepada kami .

17. YB DD menjemput kita semua ke Jamuan Hari Raya ADUN Selama pada 4 Okt di Dataran Selama bermula jam 11 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan